De laatste weken Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Laura Koppen - WaarBenJij.nu De laatste weken Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Laura Koppen - WaarBenJij.nu

De laatste weken Myanmar

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Februari 2014 | Myanmar, Rangoon

Eindelijk heb ik weer even tijd (en een computer) om alles een beetje bij te houden wat we hebben meegemaakt tot nu toe. Vooral in Myanmar hebben we echt heel erg veel gezien en gedaan. Als eerste was Bagan fantastisch met de weet ik niet hoe veel tempels er waren. Als je van de grote weg af ging kwam je bij de minder toeristische kleien tempels uit die heel mooi waren. We zijn het hele gebied door gegaan met de fiets waardoor we super makkelijk overal heen konden waar me maar wilde. Aan het einde wilde we natuurlijk de zonsondergang zien en na een uur lang hopeloos verdwaald te zijn geweest hebben we de tempel dan toch gevonden. En ja de zonsondergang was toch wel echt zo mooi als op de plaatjes die gemaakt worden door alle aziaten met de gigantisch grote lenzen die boven ons stonden.
Vanuit Bagan zijn we naar Kalaw gegaan omdat meerdere ons verteld hadden dat je vanuit daar prachtig kon wandelen naar Inle Lake dus dat hebben we toen ook gedaan. Samen met 4 andere reizigers zijn we de volgende dag gaan lopen. Het was een heel bij elkaar geraapt groepje maar het was zeker gezellig en we hebben vooral heel erg veel gelachen. We zijn door alemaal afgelegen dorpen gelopen met een een meisje als gids die super lief was en heel veel wist van het gebied. Ze liet ons allemaal dingen proeven van planten, zols een zaadje of iets van lemongras waardoor je hele mond verdoofd wordt en alles een uur lang aan het tintelen was. Of de Beetlenut, iets wat de lokals daar constant aan het kauwen zijn waardoor ze een hele vieze rode mond krijgen en alles constant op straat alles uitspugen (waardoor je overal rode vlekken op straat ziet echt super smerig, de straten en de beetlenut zelf ook). Ik heb het niet geprobeerd maar Danny wel en die vond het ook echt super vies. Daarnaast wist ze heel veel te vertellen over de lokale bevolking en maakte ze overal praatjes en liet ze ons dingen zien. In de avond zijn we blijven slapen bij een klein dorpje waar we bij een familie te gast waren ie ons maar oh zo interessant vonden en ze hebben heerlijk voor ons gekookt.
De volgende dag zijn we bij Inle Lake aangekomen. We gingen met een bootje over een soort van over een riviertje (er is heel veel drijvende begroeing op het meer) Maar we kwamen na een tijdje uit bij het meer waar overal vissers waren die met hun benen roeien (zie de foto’s). We hebben de volgende dag ook nog een bottocht gedaan naar de floating marktet die niet floating was vanwege het droge seizoen (en da vertellen ze je natuurlijk niet, daar kom je pas achter als je er bent). Maar ook naar weverijen en andere dingen die op het meer gedaan worden. Het was super mooi maar helaas moesten we voor zonsondergang terug zijn om naar Yangon te gaan
We waren een beetje zenuwachtig voor yangon omdat we mandalay zo verschrikkelijk vonden en we wisten niet of Yangon net zo zou zijn. Maar gelukkig was dat niet zo al was de eerste nacht het hostel een drama maar konden we gelukkig de volgende dag ergens anders heen. Al met al was Yangon een stuk leuker en we hebben ons er goed vermaakt. We zijn naar de albino olifanten gegaan (een fiets tocht die maar 2 uur zou duren als je geen Laura en/of danny heet want dan rij je natuurlijk volledig verkeerd) Maar we zijn er gekomen en het was een leuke tocht en ze hadden daadwerkelijk albino olifanten. We zijn onze fietstocht geeindigd bij de swedagon pagoda die echt gigntisch ws maar wel heel mooi. Aangezien we er in de middag waren was het nog rustig, hebben we een praatje gemaakt met wat monniken en toen het te druk werd zijn we terug naar de stad gegaan om iets te eten en goedkope mohito’s te drinken op onze laatste avond.

• 20 Februari 2014 - 22:50

P P:

Pfffffff wat een trip zeg. Jullie maken nu mooie dingen mee waar je later nog met veel plezier op terug kan kijken.

Pa Piet